بهترین ابزارهای رایگان تحلیل رقبا در سئو

CTR چیست؟ + 10 تکنیک اثبات‌شده برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات شما

هدف این کار استفاده از این اطلاعات برای تولید محتوایی است که در نتایج جستجو (SERP) از آنها رتبه (Rank) بالاتری بگیرد. در تحلیل کیورد رقبا و انتخاب کلمه کلیدی متاسب باید نکات زیر را در نظر بگیرید. اما در صورت نزدیک بودن استراتژی‌ های محتوایی به یکدیگر، می‌توان دست به کار شد و از این کلمات کلیدی برای تقویت سئو سایت خود استفاده کرد. قابلیت دیگری که ابزار Semrush دارد، مربوط به آمار بک لینک‌ های سایت رقیب است. آنالیز بک لینک سایت رقیب با این ابزار به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

بیشتر این داده ها درباره مخاطبان هدف یک کسب و کار یا مشتریان فعلی است. برای ایجاد یک کسب و کار موفق، باید محصولات و خدماتی را ارائه دهید که از رقبا متمایز باشند. دلیل اینکه ما آن را در بالای فهرست قرار نداده ایم این است که Ahrefs اخیراً به دلیل تغییرات بحث برانگیز در صورتحساب ها محبوبیت خود را تا حدی از دست داده است. آنها اخیراً سیستم قیمت گذاری خود را تغییر داده اند و شروع به صدور خودکار صورتحساب برای مبالغ اضافی کرده اند. Ahrefs اکنون فقط 500 گزارش ماهانه ارائه می دهد، حتی اگر طرح 999 دلاری آن را خریداری کرده باشید. بخش Social Media Tracker به شما کمک می کند تا آنچه که برای فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی مفید است را بررسی و انتخاب کنید.

در این بخش، به‌صورت گام‌به‌گام و تصویری، مراحل ثبت‌نام و ورود، اتصال حساب اینستاگرام و استفاده از داشبورد و ابزارهای سنجاب را آموزش خواهیم داد. از طرف دیگر، رابط کاربری ساده و جذاب سنجاب تجربه کاربران را به سطح دیگری برده است. از فرایند ثبت‌نام و خرید اشتراک گرفته تا جست‌وجوی اطلاعات موردنیاز، همه‌چیز به شکلی طراحی شده که سریع و بی‌دردسر باشد. در روزهای ابتدایی نمایشگاه الکامپ (۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳)، جریان، پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، از برنامه جدید خود برای آنالیز پیج‌های اینستاگرام با نام سنجاب رونمایی کرد. برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثال‌های کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آورده‌ایم، توجه کنید.

این ابزار جزو محبوب‌ ترین روش‌ های تجزیه و تحلیل در بین بازاریابان اینترنتی و افراد حرفه‌ ای این حوزه است. اگر می‌خواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. بنابراین، این ویژگی در ابزار تجزیه و تحلیل Inlinks SERP که برروی 10 نتیجه ابتدایی گوگل تمرکز دارد، قابل توجه است. اما به نظر من، آنچه واقعاً مهم است 10 نتیجه جستجوی برتر است زیرا هر سایتی در 100 یا حتی 10 نتیجه ابتدایی گوگل رقیب نیست. این ابزار یافتن پیوندها را با جستجوی معمولی، مانند افزودن TLD آسان می‌کند، اما می‌توانید پیوندهایی را که چندین سایت مشترک دارند، پیدا کنید.

ابزارهایی هستند که موارد مربوط به بک لینک های سایت شما را بررسی می کنند. مانند لینک هایی که شما در صفحات خود در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید. ابزارهای بک لینک می توانند در زمینه به بررسی این لینک ها، ترافیک ایجاد شده روی سایت از طریق بک لینک ها و مواردی از این قبیل به شما کمک کنند. ما در این مقاله قصد داریم درباره 14 تا بهترین ابزار سئو در سال 2024 محتوایی را ارائه دهیم که شما از مطالعه و یا سرچ بیشتر در گوگل در مورد این موضوع بی نیاز سازد. با وجود این، بسیاری از صاحبان کسب و کار از اجرای سئو تحلیل رقابتی اجتناب می کنند زیرا افراد یا منابع لازم برای انجام آن را ندارند.

سپس می توانید از این اطلاعات برای یافتن فرصت های جدید لینک سازی برای سایت خود استفاده کنید. این ابزار تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک می کند تا در مقایسه با رقبا، وب سایت خود را بررسی کنید، زمینه کسب و کار خود را رصد کنید و استراتژی آنلاین رقبای خود را کشف کنید. ابزار SEOquake به‌عنوان یکی از بهترین ابزار رایگان سئو شناخته شده است و روی کروم شما به‌شکل افزونه نصب می‌شود. با استفاده از آن می‌توانید اطلاعاتی، مانند رتبه صفحه، قدمت سایت، آخرین به‌روزرسانی و بسیاری از پارامترهای دیگر سئویی را چک کنید. همچنین اگر شما بخواهید رقابت را برای کلمات کلیدی مختلف بسنجید، به‌راحتی می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید. همچنین بررسی لینک‌های داخلی و خارجی، کلمات کلیدی، خطاهای سایت و نمایش میزان صفحات ایندکس‌شده، از دیگر قابلیت‌های این افزونه است.

اگر نیاز به یک گزارش درباره وضعیت سئو سایت خود دارید، این ابزار می تواند تاثیر بسیار زیادی در نقشه راه شما داشته باشد. در واقع برای نوشتن یک استراتژی، باید بدانید که وضعیت فعلی سایت شما چیست. سپس با شناخت مشکلات و نقص ها برنامه ای مدون برای بهبود سایت تنظیم نمایید. در واقع Found SEO Audit Tool سایت شما را صرفا با درج url بررسی میکند و در یک زمان بسیار کوتاه، گزارش کاملی از سایت به شما ارائه می دهد. به طور معمول در یادگیری سئو، لازم است که نگاه ویژه ای به گوگل آنالیتیکس بی اندازید و آموزش کامل گوگل سرچ کنسول (google search console and google analytics) ببینید.

سرچ کنسول گوگل یک ابزار رایگان است که اطلاعات زیاد و مفیدی را در مورد عملکرد وب‌سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، گوگل سرچ کنسول اطلاعات مفیدی را مانند تعداد صفحاتی که ایندکس شده‌اند، صفحاتی که به آن‌ها لینک داده شده و هرگونه مشکل امنیتی که ممکن است بر سایت شما تأثیر بگذارد نیز به شما نمایش می‌دهد. به کمک Web CEO ‌می‌توانید استراتژی سئو رقبا خود را بررسی کنید و از نتایج بررسی برای نکته برداری و ایجاد تغییرات در استراتژی سئو سایت خودتان استفاده کنید. از دیگر امکاناتی که این ابزار در اختیار‌تان قرار می‌دهد ‌می‌توان به آنالیز بک لینک‌‌های رقبا، فعالیت آنها در شبکه‌‌های اجتماعی،‌ ترافیک سایت و مواردی از این دست اشاره داشت. در دنیای کسب و کار موضوع «رقابت» همیشه وجود داشته است و صاحبان مشاغل مختلف همواره در حال رصد کردن فعالیت‌های رقبای خود هستند.

یکی از اقداماتی که در سئو داخلی صفحات سایت انجام می‌شود، بررسی کیفیت محتواهای تولیدشده در سایت مورد نظر است. به همین دلیل، شما می‌توانید از ابزاری به نام Copyscape برای تشخیص کپی‌بودن متن استفاده کنید. بررسی مطالب در این ابزار هم به‌صورت رایگان است و هم می‌توانید از نسخه پریمیوم آن برای بررسی‌های دقیق‌تر و عمیق‌تر بهره ببرید. با استفاده از ابزار Rich Results Test، امکان بررسی داده‌های ساختاریافته (اسکیما) را دارید. اطلاعات این ابزار با گزارش‌های سرچ کنسول مطابقت دارد و بررسی وضعیت داده‌های ساختاریافته را در نسخه‌های موبایل و دسکتاپ فراهم می‌کند. افزونه رایگان Keyword Surfer کمک می‌کند تا حجم جست‌وجوی ماهانه و عبارات مرتبط با کلمات کلیدی را به ‌دست ‌آورید.

به زبان ساده، این یک مقایسه سئو بین دو وب سایت رقیب در یک صنعت یا تجارت مشابه است. گوگل تنها موتور جستجویی نیست که کاربران در آن به جستجو می‌پردازند، پس افرادی که بخواهند عملکرد سایت خود در نتایج جستجوی بینگ آنالیز کنند، باید از ابزار بینگ وبمستر تولز (Bing Webmaster Tools) استفاده کنند. این ابزار امکان بررسی کلمات کلیدی، رصد زمان خزش ربات‌ها و بسیاری از فاکتورهای سئو را به شما می‌دهد. ابزار رایگان ماز لوکال این امکان را می‌دهد تا نحوه نمایش کسب‌وکار آنلاین خود را در کل وب، پایگاه‌های جمع‌آوری داده گوگل و سایر دایرکتوری‌ها برای رتبه‌بندی نتایج جستجوی محلی بررسی کنید. در دنیای دیجیتال امروز، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) نقشی حیاتی در موفقیت آنلاین کسب‌وکارها ایفا می‌کند.

بازاریابان می آموزند که چگونه SEO تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهند تا رتبه خود را حفظ کنند و مطمئن شوند که در صنعت خود رقابتی باقی می مانند. با استفاده از BuiltWith در تحلیل رقابتی، بخش‌های کلیدی از بازار را شناسایی می‌کنید که ممکن است برند شما آنها را از دست داده باشد. سالهاست که وقتی صحبت از سئو و تحلیل رقبا به میان می‌آمد، Ahrefs به عنوان یک مرجع در نظر گرفته می‌شد، اما در سال‌های اخیر، پلتفرم‌های دیگری نیز شروع به فراگیر شدن کرده‌اند. به عنوان مثال، SpyFu هم کلمات کلیدی ارگانیک و هم کلمات کلیدی پولی که رقبای شما هدف قرار داده اند را به شما نشان می دهد. دلیلی وجود ندارد که کلمات کلیدی را که آنها در بحث PPC استفاده می کنند را شما در سئو هدف قرار ندهید. هزینه طرح شما بر اساس دفعات بررسی رتبه ها، دوره اشتراک، تعداد کلمات کلیدی مورد نیاز برای دنبال کردن رتبه و طرح خاصی که برای آن ثبت‌نام می‌کنید محاسبه می‌شود.

برای استفاده از ماتومو هم مثل آنالیتیکس، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس کد رهگیری را در هدر سایت خود قرار دهید. یادتان باشد که برای آنالیز وب‌سایتی با بیش از ۵۰هزار بازدید باید حدود ۲۳ دلار در ماه برای ماتومو هزینه کنید و این مبلغ برای بازدیدهای بالاتر، بیشتر هم می‌شود. تنها برای آن میزان از منابع سخت‌افزاری که نیاز دارید هزینه می‌پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. وکلا و دفاتر حقوقی که به مشتریان محلی خدمات ارائه می‌دهند، می‌توانند از سئو محلی برای جذب افراد جستجوگر عبارات مثل وکیل امور خانواده در شیراز استفاده کنند. فروشگاه‌های فیزیکی که کالاهای خاصی را می‌فروشند (مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی یا کتاب‌فروشی‌ها) می‌توانند از سئو محلی برای جذب مشتریانی که در جستجوی محصولات در منطقه خود هستند استفاده کنند.

ابزارهایی که در ادامه معرفی می کنیم، با توجه به ارزشمند بودنشان، هزینه بسیار مقرون به صرفه ای در نسخه های پولی خود دارند. Small SEO Tools ابزار تحت وب است که به‌صورت رایگان، سایت شما را آنالیز می‌کند و گزارش کاملی از وضعیت سئو سایت و رتبه صفحات در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین اعتبار سایت شما را در Moz، وضعیت بک‌لینک‌ها، سرعت سایت، کلمات کلیدی دارای رتبه و اشکالات فنی سایت و بسیاری از موارد دیگر را بررسی می‌کند. تحلیل و بررسی رقبا در سئو همان ابزاری است که این اطلاعات کلیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد و موفقیت شما را تضمین می‌کند. در واقع یکی از روش‌های یادگیری سئو، الگو گرفتن و بررسی عملکرد سایت‌های موفق است.

همانطور که پیش‌تر هم به این نکته اشاره شد، این ابزارها در دو دسته رایگان و پولی، تقسیم‌بندی شده‌اند. بعضی از آن‌ها نیز، ترکیبی از این دو دسته هستند که برای دسترسی به امکانات بیشتر نیاز به پرداخت هزینه دارند. در ادامه به معرفی ابزارهای سئو که می‌توانید برای آنالیز سئو سایت خود از آن‌ها استفاده کنید، می‌پردازیم. ابزارهایی مانند سرچ کنسول، جی تی متریکس، گوگل پیج اسپید و ماز با ارائه تحلیل‌های دقیق و پیشنهادات بهبود، به وبمستران کمک می‌کنند تا نقاط ضعف سایت خود را شناسایی کرده و بهینه‌سازی‌های لازم را انجام دهند. استفاده از این ابزارها نه تنها به افزایش ترافیک سایت کمک می‌کند، بلکه تجربه کاربری بهتری را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد.

سئو یک رقابت برای بدست آوردن رتبه های برتر گوگل است بنابراین تحلیل رقبا اهمیت بالایی دارد. در سئو تحلیل رقبا برای شناسایی نقاط ضعف و قدرت رقیب و در نظر گرفتن استراتژی مناسب سئو است. جت سئو علاوه بر گزارش شکاف کلمات کلیدی، از طریق گزارش کلمات کلیدی رقبا این امکان را برای شما مهیا می‌کند که کلمات کلیدی رقبا را استخراج کرده و آنها را به طور کامل بررسی کنید. چون می‌توان نکته‌ های مثبت در خصوص استراتژی بازاریابی آن‌ها را شناسایی کرده و از آن‌ها برای تقویت سئو سایت خود استفاده کنیم. یا اینکه وجه مثبتی از نقاط ضعف آن‌ها را در سایت خود بکار بگیریم تا یک گام از آن‌ها جلو بیفتیم. روش بعدی برای تجزیه و تحلیل سئوی سایت‌ های رقیب، استفاده از ابزار SEMrush است.

این ابزارها به شما کمک می کنند تا شما اطلاعات دقیقی از کلمات کلیدی سایت رقبای خود و همچنین رفتار کاربران و نحوه ورود به سایت رقبا به دست آوردید. سپس بر اساس دیتای اعلام شده، استراتژی مناسبی را برای سایت خود در نظر بگیرید. در واقع این ابزارها به شما کمک می کنند که بدانید سایر رقبای شما دارای چه کلمات کلیدی هستند. کلمات کلیدی ترند چه چیزهایی بوده و بهتر است شما در تولید محتوای سایت خود، از چه کلمه و یا عباراتی بیشتر استفاده نمایید. در واقع شناخت عملکرد سایرین می تواند به شما در انتخاب مسیر درست کار کمک نماید. با استفاده از ابزار آنالیز رقبا در سئو و نظارت بر رسانه برای تجزیه و تحلیل رقابتی، می توانید تمام وب سایت هایی را که درباره هر کلمه کلیدی صحبت می کنند ردیابی کنید.

در ادامه نمودارهایی را مشاهده خواهید کرد که میزان ترافیک، کلمات کلیدی و رشد بک لینک رقبا را در طول زمان و همچنین توزیع ترافیک وب سایتشان را بر اساس کشورها نشان می دهد. PageSpeed Insights یک ابزار بررسی عملکرد سایت از نظر سرعت است که معیارهای Lighthouse گوگل را گزارش می‌دهد. در کنار نمایش معیارهای سرعت گوگل، مشکلات سایت و پیشنهادهای بهبود سرعت سایت نیز توسط این ابزار گزارش می‌شود. استفاده از این ابزار کاملاً رایگان است و هر زمانی که بخواهید می‌توانید عملکرد سایت خود را در Page Speed Insights تحلیل کنید. تگ‌ها به‌صورت کلی قطعه کدی هستند که شما در HTML یا جاوا اسکریپت سایت خود اضافه می‌کنید تا داده‌های خاصی را برای شما به‌دست آورند.

حتی پیش نمایشی از عنوان و توضیحات متا آن سایت را برای شما نمایش می‌دهد. این اطلاعات به ظاهر ساده، می‌ تواند کمک شایانی به بهبود سئو سایت شما کند. افزونه AIOSEO چنین تجزیه و تحلیلی را با استفاده از پارامتر‌های مختلفی انجام می‌دهد و مرحله به مرحله پیش می‌ رود. فرآیند تحلیل به صورت پایه‌ای و با بررسی عنوان سئو و توضیحات متا شروع می‌شود. پلاگین AIOSEO شامل بخش‌ های مختلفی است و هر کدام از این بخش‌ها، اطلاعات متفاوتی را به شما می‌دهند.

بهره‌گیری از نظرات مثبت و محتوای تولیدی توسط کاربران راضی شما، برای ایجاد محتوای تبلیغاتی، مستقیماً منجر به افزایش نرخ کلیک خواهد شد. بازاریابی پیامکی به شما امکانات متعددی برای ایجاد تبلیغات هدفمند متمرکز بر افزایش نرخ کلیک را ارائه می‌کند. برای ردیابی عملکرد فرم‌های آنلاین در گوگل آنالیتیکس، باید ردیابی رویدادها (Event Tracking) را به‌صورت دستی تنظیم کنید. اما در ماتومو، قابلیت ردیابی خودکار فرم‌ها به‌صورت پیش‌فرض فعال است و می‌توانید بسیار ساده و با چند کلیک، فرم‌ها را آنالیز کنید. این معیارها به صاحبان وب‌سایت‌ها کمک می‌کنند تا ابزار مناسب را برای رفع نیازهای خاص خود انتخاب کنند و از عملکرد بهینه وب‌سایت‌های خود اطمینان حاصل نمایند. Raygun ابزار رایگان و پولی  است که تجربه واقعی کاربران از سایت شما را تحلیل می‌کند و به توسعه‌دهندگان امکان بررسی عمیق تعاملات کاربران را می‌دهد.

فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید و یا چه مدت است که در زمینه شغلی خود مشغول به کار هستید، شما به عنوان صاحب یک کسب و کار همواره باید رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. شناسایی و ارزیابی رقبا و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت آنها به عنوان یکی از کارآمدترین استراتژی‌های مدیریتی شناخته می‌شوند. با تحلیل فعالیت رقبا به جای آزمون و خطا و بکارگیری روش‌های ناشناخته، می‌توانید از شیوه‌های امتحان شده‌ای که منجر به رشد و پیشرفت رقبا شده‌اند، ایده بگیرید و یا آنها را عینا در وب سایت خود اجرا کنید. این کار به شما کمک می کند تا فرصت های جدیدی برای ایجاد بک لینک و تولید محتوا در کلمات کلیدی را پیدا کنید. در نهایت می توانید در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و ترافیک بیشتری از سمت موتورهای جستجو به سمت وب سایت خود هدایت کنید.

شما می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا برای یافتن مهمترین کلمات کلیدی رقبا استفاده کنید. با سایر نرم افزارهای کالکشن SEO PowerSuite، به ابزارهای بررسی وب سایت، ردیابی رتبه سایت، یافتن کلمات کلیدی و دیگر موارد دسترسی خواهید داشت. Serpstat یکی دیگر از پلتفرم های قدرتمند و همه کاره سئو با ویژگی های تحلیل رقبای یکپارچه است. این ابزارها به شما می کنند تا کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید و در نهایت متوجه می شوید که نتیجه به دست آمده بسیار با ارزش تر از هزینه ایست که برای آنها صرف می کنید. در ادامه به معرفی چند ابزار محبوب تجزیه و تحلیل رقبا در زمینه سئو، قیمتشان و چگونگی استفاده از آنها در استراتژی سئو یک وب سایت پرداخته ایم.

شما با نصب اکستنشن SEO Search Simulator by Nightwatch روی مرورگر کروم‌، می‌توانید بدون اینکه کلمه کلیدی را در میان صفحات گوگل جستجو کنید، رتبه آن را با یک کلیک ساده در این افزونه ببینید. شما می‌توانید برای مشاهده دقیق‌تر نتایج، اسم کشور و زبان خاصی را برای نتایج سرپ خود انتخاب کنید. استفاده از similarweb برای تحلیل ترافیک و میزان بازدید دامنه سایت رایگان است. از این ابزار می‌توانید در دو حالت نرم‌افزار آنلاین و هم افزونه استفاده کنید. سایت سمیلاروب آمار سایت شما را در ۳ بازه زمانی ۲۸روزه، ۱ماهه و ۳ماهه نشان می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد ۵ سایت رقیب را با سایت خود مقایسه کنید.

آن دامنه‌‌ها ممکن است فرصتی باشند برای بک‌لینک گرفتن با کلمات گل و هدیه. ابزارهای تحلیل در سئو معمولا هم برای بررسی وضعیت وبسایت کسب‌وکار و هم وبسایت‌های رقیب استفاده می‌شود. بعضی ابزارها مانند Semrush بسیار معروف و کاربردی هستند و بیشتر کارشناسان سئو سایت از آن‌ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل، در ادامه، مهم‌ترین و کاربردی‌ترین امکانات و ابزارها که اتفاقا کمتر شناخته‌شده‌‌اند، معرفی می‌‌شود. تحلیل رقبا به کارشناس سئو کمک می‌کند تا سریع‌تر و آسان‌تر مشخص کند که در هر بخش، مخصوصا سئو داخلی و خارجی، لازم است چه اقداماتی انجام شود.

پس باید به طور مستمر برای حفظ این رتبه تلاش کنید و علاوه بر اجرای اصول و قواعد سئو، لازم است رفتار و فعالیت‌های رقبای خود را هم پایش کنید و از نتایج آن در فعالیت‌های آتی خود استفاده کنید. اولین قدم در تحلیل و بررسی آنالیز سئو وب سایت، شناسایی سایت‌ های رقیب است. چون صرف تحلیل رفتار یک سایت و بی‌توجهی به نوع فعالیت آن، نمی‌تواند به موفقیت شما کمک کند. مثلاً شاید یک سایت در زمینه فروش قطعات خودرو کار می‌کند و عملکرد بسیار خوبی دارد. یکی از کامل ترین ابزارها برای آنالیز کامل سئو سایت که باید با آن آشنایی داشته باشید، ابزار ahref است. البته اگر به دنبال ابزار رایگان تحلیل seo رقبا هستید، این ابزار مناسب نیست.

مثلاً با بررسی تحلیل انجام شده توسط این افزونه، می‌توان فهمید که سایت رقیب شما بیشتر از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کند. رتبه‌بندی سایت در گوگل یکی از مهم‌ترین معیارهای موفقیت یک وب‌سایت است. برای اینکه بتوانید عملکرد سایت خود را به خوبی تحلیل کنید و در جهت بهبود آن گام بردارید، نیاز به ابزارهایی دارید که به شما امکان مشاهده دقیق رتبه‌بندی سایت‌تان در گوگل را بدهند. برای استفاده از سرچ کنسول گوگل، تنها باید وب‌سایت خود را توسط گوگل تأیید کنید. استفاده از این ابزار به دلیل رابط کاربری فوق‌العاده، بسیار ساده است و گوگل اطلاعات و پشتیبانی بسیار خوبی را برای کمک به کاربران از این ابزار ارائه می‌دهد.

برای کارشناسان سئو نیز ابزارهای SEO به بهبود عملکرد سئو سایت کمک می‌کنند. به‌صورت کلی، تمام ابزارهایی را که در این مقاله با اهداف خاصی دسته‌بندی کردیم، در دو نوع پولی و رایگان وجود دارند. اینکه چه ابزاری برای شما کارایی بیشتر و صرفه اقتصادی دارد، کاملاً به اهداف و فعالیت‌های سئویی سایت شما بستگی دارد. بهترین گزینه، استفاده از ابزارهایی است که با آن‌ها می‌توانید چندین کار را انجام دهید. از سوی دیگر باید به رابط کاربری و داشبورد ابزارها هم اهمیت داد و ابزارهایی را انتخاب کرد که علاوه بر ارائه گزارش جامع و حرفه‌ای، دسترسی به تمام داده‌ها آسان و قابل فهم باشد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری