محتوا کوتاه یا بلند؟ جنگ طول محتوا در سئو!

طول محتوا برای سئو مهم است؟ نیم‌فاصله: آژانس تولید محتوا

ولی تو مقالات طولانی، دستت بازه تا کلمات کلیدی اصلی و مرتبط رو تو جاهای مختلف، به‌صورت طبیعی به کار ببری. این نه‌تنها باعث می‌شه مقالت برای موتورهای جستجو ارزشمند بشه، بلکه به کاربران هم حس بهتری می‌ده، چون محتوای متنوع‌تر و مفیدتری می‌خونن. از همین رو یکی از استانداردهای مهم در حوزه سئو طول محتوا می‌باشد. در نتیجه اگر می‌خواهید در این زمینه موفق تر عمل کنید، باید خواسته کاربر را مدنظر قرار دهید. مثلا اگر کاربر به دنبال مطلبی تخصصی و جامع می‌گردد، باید برای آن محتوایی طولانی و بلند تهیه کرده و او را به خواسته‌اش برسانید.

برای تنظیم یک استراتژی محتوای موفق، اهمیت زیادی دارد که تفاوت‌های بین محتوای کوتاه و محتوای بلند را بشناسید. اگر استراتژی بازاریابی محتوای شما بر تولید سریع‌تر محتوا متکی است، خوب است که سراغ فرم‌های کوتاه‌تر بروید. نسبت به محتوای بلند، محتواهای کوتاه به منابع کم‌تری نیاز دارند. همچنین، برخی از آن‌ها (مثل ویدئوهای کوتاه) از بیش‌ترین بازگشت سرمایه (ROI) را برای اکثر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برخودار هستند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که بازاریابان از محتوای کوتاه استفاده می‌کنند، این است که تولید آن راحت‌تر است و می‌تواند پیام موردنظر را به‌سرعت با مخاطبان به اشتراک بگذارد. برای ایجاد این نوع محتوا زمان زیادی لازم است و به همین خاطر بسیاری از سایت ها این را نادیده می گیرند و بسیاری از سایت ها هم با محتوا طولانی کلمات کلیدی موردنظر خود را رتبه بندی می کنند.

پس در ادامه این بخش جذاب با مای کاستومر همراه باشید تا در کنار یکدیگر بهترین طول متن برای سئو را از دیدگاه گوگل بررسی کنیم. استفاده از کلمات کلیدی مشابه را هم فراموش نکنید، این کلمات معمولاً در مفهوم با کلمه کلیدی اصلی مشابه هستند. بهتر است در انتخاب کلمات هم سخت گیر نباشید و بیشتر به دنبال استفاده از کلماتی باشید که درک آن ها برای مخاطبان ساده است وگرنه محتوای شما خسته کننده می شود و مخاطب انگیزه خود را برای خواندن آن از دست می دهد. هم چنین به این فکر کنید که محتوا برای چه کسی باید جذاب باشد، مسلماً برای مخاطبان، پس باید آن ها را بشناسید و بدانید چه مطالبی آن ها را هیجان زده یا راضی می کند. در واقع باید از دید مخاطبان به یک موضوع نگاه کنید و آن گاه شروع به نوشتن کنید. دیجی وردپرس در سال ۹۵ اولین تولد خود را جشن گرفت و فعالیت این وبگاه به طور رسمی و در راستای هدف های مشخص شده آغاز شد.

با توجه به دامنهٔ کوتاه توجه مصرف‌کنندگان، استفاده از محتوای کوتاه می‌تواند به موفقیت استراتژی شما کمک کند. کاربر با استفاده از محتوای کوتاه اما کاربردی شما، می‌تواند اطلاعات موردنظر خود را در عرض چند دقیقه به دست آورد. محتوای کوتاه به شما نویسندگان اجازه می دهد تا جنبه خلاقانه خود را نشان دهید. از آنجا که به تعداد کلمات محدود هستید، باید اطلاعات خود را به روشی کوتاه و قابل فهم ارائه دهید. شما در صورت امکان باید در مطالب کوتاه خود از تصاویر، نمودارها، گیف ها و .. این نه تنها بازدید کنندگان شما بلکه خزندگان گوگل را هم خوشحال می کند.

همیشه سعی کنید در ارائه محتوا به کاربران مطالب بیهوده را در مقاله خود جای ندهید و سعی کنید تا بهترین و باکیفیت ترین مطالب را برای کاربران به نمایش در آورید، با رعایت این موارد می‌توانید بهتر شدن سئو در مشهد خود را شاهد باشید. انتخاب محتوای کوتاه و بلند سوالی است که بین سئوکاران و بازاریابان محتوا زیاد پرسیده می شود. طول محتوای شما اهمیت زیادی دارد؛ اما به این معنی نیست که هر چه محتوای شما طولانی تر باشد، کیفیت آن بیشتر و بهتر است. سئو سایت یک روش جلب توجه و جلب اعتماد موتورهای جستجویی مثل گوگل است. وقتی در تولید محتوا حواسمان به یک سری از نکات مهم باشد، گوگل که با هزار و یک ترفند منتظر است مچ ما را بگیرد، ناامید می‎شود و به عنوان جایزه، لینک سایت ما را جزو اولین ها می گذارد.

در نهایت، مصرف‏کنندگان معمولی محتوا تنها در صورتی به اندازه یک ماهی قرمز توجه و تمرکز خواهند داشت که مدام در معرض محتوای کوتاه، بی‌کیفیت و محدود قرار گیرند. گوگل این را به عنوان نشانه‎ای در نظر می‌گیرد که صفحه شما به اندازه کافی درخواست جستجوی کاربران را برآورده‌ نمی‌کند و به احتمال زیاد، جایگاه صفحه را در رتبه‎بندی جستجو پایین‌ می‌آورد. SerpIQ یک مطالعه انجام داد که ۱۰ نتیجه برتر موتورهای جستجو را بر اساس طول محتوا ترسیم‌ می‌کرد. به انتهای این مقاله رسیدیم، امیدواریم به درک لازم در مورد محتوا کوتاه و طولانی رسیده باشید. شما همچنین ممکن است برای ارتقا سایت خود بخواهید مقاله نحوه بهبود جستجو وردپرس را ببینید.

مثلا اگر علم آن‌ها مبتدی باشد، محتوای شما باید جامع‌تر و طولانی‌تر باشد، تا مخاطب با خواندن آن اطلاعات و دانش بیشتری را کسب کند. اما کاربری که علم بالاتری دارد، معمولا به دنبال محتواهای کوتاه‌تر است تا سریع‌تر به پاسخ سوالش برسد. البته این تنها یک مثال ساده بود و باید به ویژگی‌های دیگر مخاطبان نیز توجه کنید. موتورهای جست‌وجو نیز آن‌قدر که به نظر می‌رسد، به طول محتوا اهمیت نمی‌دهند. شاید به نظر برسد که همه محتواهایی که در صفحه اول جست‌وجو می‌آیند، محتواهای خیلی بلند هستند. هر چه محتوا بلندتر باشد، احتمال پوشش دادن زوایای مختلف یک موضوع و کلمات کلیدی مختلف بالاتر می‌رود.

اینها شامل نوع کلمات کلیدی برای هدف گذاری، لحن محتوای شما، سطح دشواری [کلمه کلیدی] و البته طول محتوا می شود. سایت‌هایی مانند moz یا backlinko روی تعدادی زیادی از مقالات موجود تحقیقات گسترده‌ای انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین رتبه‌ها مربوط به مطالبی با طول 1800 تا 2500 کلمه است. کلمات کلیدی باید به‌طور طبیعی و در بخش‌های مهم مقاله، مانند عنوان، زیرعنوان‌ها، مقدمه و نتیجه‌گیری، استفاده شوند. این کار به الگوریتم‌های گوگل کمک می‌کند تا موضوع مقاله شما را بهتر درک کنند. طول مقاله باید در راستای کیفیت محتوا باشد و نیازهای کاربران را به بهترین شکل پاسخ دهد.

اگر طول مقاله ای حدود 2500 تا 3000 کلمه باشد می توانید از کلمات کلیدی مختلفی استفاده کنید. این بدان معنی است که شما مقاله را بر روی چندین کلمه کلیدی رتبه بندی می کنید، که در کل ترافیک شما افزایش می یابد. چون کاربری که این موضوع را سرچ کرده با سئو به خوبی آشناست و به دنبال تاریخچه پیدایش و این صحبت‌ها نیست و می‌خواهد با نحوه سئوی وب سایت فروشگاهی‌اش آشنا شود. حال فکر کنید سایتی را راه اندازی کرده اید که محتوایی ندارد، در این صورت گوگل یا دیگر موتورهای جستجو سایت شما را در فهرست بندی های خود نشان نمی دهند و در نتیجه مخاطب از وجود شما بی خبر خواهد ماند. سایت های زیادی وجود دارند که با مطالبی هم اندازه با توییت های توییتر بالای 100 هزار بازدید در ماه دارند. بسیاری از سایت های دانلود موزیک، نرم افزار یا محتواهای سرگرم کننده همین تعداد کاراکتر دارند.

مثلاً در اینستاگرام، محدودیت کاراکتر برای کپشن وجود دارد، اما در پست وبلاگ این گونه نیست. این عدم وجود محدودیت، به این معنی نیست که نباید برای آن محدوده‌ای مشخص کرد. در نهایت چیزی که اهمیت دارد این است که شما چقدر خوب موضوع مورد نظرتان را پوشش می‌دهید و در انتشار پست‌هایتان نظم دارید. حالا این که تعدادشان چقدر باشد، همه‌اش به برند، مخاطبان و اهدافتان بستگی دارد. کسانی که به محتوا طولانی معتقد هستند به ناچار باید مطالب طولانی، عمیق و کاملا مستند از لحاظ اطلاعاتی گردآوری کنند. به زبان دیگر از ملزومات محتوا طولانی مستند بودن و عمیق بودن آن است اگر کپی نشده باشند.

البته اینکه وضعیت رقابت در مورد کلمه کلیدی موردنظر شما چقدر باشد نیز اهمیت دارد. قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید نتایج گوگل را بررسی کنید و ببینید هدف یک محتوا چیست، کاربر به دنبال چه جوابی می گردد و رقبا چه محتوایی نوشته اند. اگر برای کاربر محتوا بنویسید در اسرع وقت نتیجه مثبت خواهید دید. جهت دانستن آنچه که باید بنویسید میتوانید به صفحه نمونه کار سئو مراجعه و از نزدیک با پروژه های موفق سئو پونه مدیا آشنا شوید. شما همچنین می توانید از خدمات سئو تضمینی سایت پونه مدیا بهره مند شوید. تو مقالات کوتاه، مجبوری تعداد محدودی از کلمات کلیدی رو استفاده کنی، چون اگه زیاد از حد تکرارشون کنی، متن حالت اسپم پیدا می‌کنه.

برای بهتر نوشتن محتوای سئو شده پیشنهاد میکنم مقاله سئو محتوا چیست و آموزش سئو محتوا را مطالعه کنید. برای مقاله سئو شده، تعداد کلمات تاثیر زیادی بر رتبه‌بندی گوگل و نرخ تعامل کاربران دارد. به طور کلی، مقالاتی که بین 1000 تا 2500 کلمه هستند، عملکرد بهتری در موتورهای جستجو دارند. این بازه به شما امکان می‌دهد محتوای جامع و مفیدی تولید کنید که نیاز کاربران را کاملاً پوشش دهد. امروزه با گسترش تکنولوژی و رشد کسب و کارها در سطح اینترنت، وجود وبسایت‌ها برای فروش محصولات و خدمات امری بدیهی به نظر می‌رسد.

زیرا کاربران تمایل دارند به محتویاتی اعتماد کنند که طولانی تر باشند زیرا شامل تحقیق، نقل قول ها و جزئیات دیگر در مورد موضوع است و حس کامل بودن را به خواننده انتقال می دهد. همچنین به ایجاد اعتبار نویسنده کمک می کند و خوانندگان می خواهند مقالات بیشتری از همان نویسنده را در وب سایت بخوانند. حتما برای شما هم مثل خیلی‌های دیگر همیشه این سوال وجود داشته که طول محتوای متنی باید چند کلمه باشد و برای سئو محتوای طولانی بهتر است یا محتوا کوتاه. امروز می‌خواهیم بیشتر به موضوع طول محتوا در سئو و اهمیت محتوای طولانی بپردازیم. علاوه بر این، تعداد کلمات بیشتر می‌تواند به شما کمک کند تا برای چندین عبارت کلیدی مختلف رتبه‌بندی کنید.

بنابراین، برای تعیین تعداد کلمات بهینه برای یک مقاله، باید به نیاز و انتظار کاربران توجه کنید و محتوایی تولید کنید که هم برای آن‌ها مفید و هم برای موتورهای جستجو قابل درک باشد. اگر سوالات زیادی مطرح است، مقاله بلند با توضیحات جامع بهتر است. اما اگر نیاز به پاسخ کوتاه دارند، یک مقاله مختصر کافی خواهد بود.تعداد کلمات مناسب برای هر مقاله به رقابت‌پذیری موضوع و نیاز مخاطب بستگی دارد. استفاده از ابزارهای تحلیلی و تمرکز بر کیفیت محتوا به شما کمک می‌کند مقاله‌ای بهینه و موفق تولید کنید. با تمام این گفته‌ها شاید برای شما این موضوع روشن نشده باشد که پس نقش محتوا مختصر و مفید و کوتاه چه می‌باشد! برای اینکه بهتر متوجه موضوع شوید، یک محتوای 300 تا 400 کلمه را در نظر بگیرید، اگر این محتوا تمام استانداردهای حوزه بهینه سازی وبسایت را رعایت کرده باشد، بازهم شانس حضور در رتبه یک گوگل را دارد.

درک این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که گوگل از طریق محتوا، توانایی شناسایی و درک کامل یک موضوع را پیدا می‌کند. زمانی که محتوای شما طولانی‌تر باشد، گوگل فرصت بیشتری برای بررسی اطلاعات مرتبط به دست می‌آورد و این امر می‌تواند باعث افزایش شانس رتبه‌بندی صفحه شما در نتایج جستجو شود. سایت‌هایی مانند moz یا backlinko روی تعداد زیادی از مقالات موجود تحقیقات گسترده‌ای انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین رتبه‌ها مربوط به مطالبی با طول 1800 تا 2500 کلمه است. برایان دین مدیر سایت بک‌لینکو این عدد را مشخصا به طور متوسط 1890 کلمه عنوان کرده است. بسیاری از افراد معتقدند یک پست بلاگ نباید کمتر از 500 یا 600 کلمه باشد و بررسی‌ها نشان داده چنین مطالبی نمی‌توانند رتبه خوبی بگیرند. ضمن اینکه وضعیت رقابت در مورد کلمه کلیدی موردنظر شما چقدر باشد نیز اهمیت دارد.

دلیل این موضوع این است که ایجاد آن‌ها به زمان و تلاش بیش‌تری نیاز دارد. همچنین، ارائهٔ اطلاعات بیش‌تر و عمیق‌تر در یک محتوای طولانی، تخصص برند شما در یک زمینه یا صنعت خاص را نشان می‌دهد. تولید محتوا یکی از مهم ترین کار ها برای کسب ترافیک ارگانیگ و بازاریابی است. تولید محتوا کار ساده ای نیست و چالش های بسیار زیادی برای انجام آن هست. برای اینکه بهتر بدانید کدام یک از این دو مدل محتوا برای شما مناسب تر است، درمورد ویژگی های هر کدام و مزایا و معایب هر دو توضیح دادیم. پس نه محتوای طولانی و نه محتوای کوتاه، بلکه محتوایی مدنظرتان باشد که با کیفیت باشد و بتواند به تمام سوالات کاربران پاسخ دهد.

تجربه ثابت کرده است که این استایل بسته به وضعیت فعلی هر سایت ممکن است نتایج مختلفی به دنبال داشته باشد؛ اما قطعا همزمان با این ترافیک نرخ پرش سایت نیز بالا خواهد بود. از آنجا که محتوای با فرم طولانی‌تر معمولا باارزش‌تر است و جامعیت بیشتری دارد، توجه کاربران را برای مدت زمان بیشتری حفظ‌ می‌کند. ‌گوگل بر اساس ارزش ارائه شده به کاربران، به محتواهای طولانی پاداش می‌دهد. پس به دست آوردن زمان ماندگاری بیشتر در صفحات سایت مستقیما مرتبط است با داشتن یک محتوای طولانی‌تر. این یک معیار مهم است زیرا به گوگل‌ می‌گوید که وب‎سایت شما (یا صفحه خاصی در آن) ارزش وقت گذاشتن دارد – یعنی آنچه را که کاربران در جستجوی آن بودند را در اختیارشان قرار‌ می‌دهد. به غیر از بک لینک‌ها و اشتراک‌‎گذاری در شبکه‌های اجتماعی، روش‌های مختلفی برای فهمیدن اینکه چرا گوگل دوست دارد به محتوای طولانی و ارزشمند پاداش دهد، وجود دارد.

طول ایدئال برای محتوا به موضوع موردبررسی، مخاطبان و هدف شما بستگی دارد. مطالعهٔ رفتار مخاطبان ازطریق تجزیه‌وتحلیل وب‌سایت، استفاده از آمار رسانه‌های اجتماعی و تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند که بتوانید به این سؤالات پاسخ دهید و یک استراتژی مؤثر تنظیم کنید. با نوشتن اینگونه مقاله ها، کاربران فورا سایت شما را ترک نمی کنند و ترجیح می دهند مقالات دیگری را بخوانند زیرا هضم اطلاعات برای آنها ساده تر خواهد بود. شما می توانید در انتهای هر مقاله به یک مقاله مرتبط لینک دهید یا به صورت کلی مقالات مرتبط را در نوشته نمایش دهید. این امر به افزایش میانگین مدت زمانی ک کاربر در سایت شما می ماند کمک می کند.

با کلیک بر روی این گزینه، یک پنجره پاپ آپ باز می شود که تعداد کلمات، حروف، جملات و پاراگراف ها را به شما نمایش می دهد. پس از مشاهده نتایج، می توانید با کلیک بر روی "Close" پنجره را ببندید. این روش به شما امکان می دهد به سرعت و به راحتی تعداد کلمات متن خود را در Word Online بررسی کنید. در حالی که برخی از کارشناسان سئو استدلال می کنند که تعداد کلمات می تواند به رتبه بندی وب سایت ها کمک کند، گوگل این واقعیت را رد کرده است. جان مولر، تحلیلگر ارشد روندهای وب مستر این شرکت، اظهار داشت که تعداد کلمات برای رتبه‌بندی جستجوی بالاتر نقشی ندارد.

در یک مقاله طولانی، احتمالاً به موضوعات و جنبه‌های مختلفی پرداخته می‌شود که به سایت شما این فرصت را می‌دهد که برای جستجوهای مرتبط دیگری نیز بهینه‌سازی شود. به جای پر کردن مقاله با کلمات اضافه، تمرکز خود را روی محتوای مفید و کاربردی بگذارید. پاسخ به سوالات احتمالی مخاطب را در طول مقاله به شکل واضح و جامع بنویسید. وقتی مقاله طولانی و پرمغزه، مخاطب بیشتر وقت می‌ذاره و دونه‌دونه بخش‌ها رو می‌خونه. این افزایش زمان حضور به موتورهای جستجو سیگنال می‌ده که مقاله جذاب و به درد بخوره.

اگر برای موضوعی می نویسید که به چندین مثال و نقل قول از شخصیت های تأثیرگذار نیاز دارید تا آن را به روشنی قابل درک کنید، محتوای شما به راحتی به بیش از 1500 کلمه کشیده می شود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. بسیاری از نرم افزارهای ویرایش متن دارای قابلیت شمارش کلمات داخلی هستند. هم‌چنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه متمم ببینید. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. هم‌چنین در صفحه‌های دوره MBA و توسعه فردی می‌توانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید.

چرا؟ چون یک موضوع کلی است و باید در آن از پیدایش سئو، بازار کارش، درآمدش، مزایای آن و مواردی از این قبیل صحبت کنید. اما برای موضوعی مثل” نحوه سئو وب سایت فروشگاهی” مسئله کاملا فرق می‌کند، و نهایتا نگارش ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه محتوا کفایت می‌کند. محتوای باکیفیت اکسیر موفقیت شماست نه طول و عرض آن؛ بنابراین همه تلاش خود را بکنید تا همیشه برای مخاطب بنویسید چه محتوای شما مختصر و مفید باشد و چه طولانی و مفصل. سپس باید به دنبال کلمات کلیدی بلندی باشید که با کلمه کلیدی اصلی مرتبط هستند و سعی کنید از آن ها در زیر عنوان ها استفاده کنید. ظاهراً این داستان پل زدن، کلاً موضوع را پیچیده تر کرد ولی این طور نیست. پل میان شما و مخاطبان از آجرهایی ساخته می شود که به آن کلمه گفته می شود.

دسترسی کامل به درس‌های سئو برای اعضای ویژه متمم در نظر گرفته شده است. اگه مقاله فقط پر از اطلاعات خشک باشه، حتی باارزش‌ترین مطالب هم نمی‌تونن مخاطب رو نگه دارن. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به کدُ سئو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. نه از آن پل های معلق و لرزان بلکه پلی با پایه های محکم و مطمئن.

فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. به طور متوسط، تنها ۱۸ درصد از پست‌های وبلاگ شرکت‌ها ۷۵۰ کلمه یا بیشتر است. CTR، اندازه‎گیری تعداد کلیک‌هایی است که یک صفحه نسبت به تعداد نمایش‌هایش دریافت‌ می‌کند. زمان توقف (dwell time)، معیاری از میزان زمان صرف شده کاربران در سایت شما است. آن‌ها‌ می‌خواهند مطالبی را که مفید و جامع هستند، مطالعه کنند و به اشتراک بگذارند. او دریافت که پست‌های طولانی‌تر او به طور متوسط ​​۶۸.۱ درصد بیشتر در توییتر و ۲۲.۶ درصد بیشتر در فیسبوک مشارکت داشته است.

ارجاع به منابع معتبر هم این امکان را به شما می‌دهد که محتوای خود را مستند و علمی‌تر کنید. ابتدا مقدمه‌ای جذاب بنویسید که مخاطب را وادار به ادامه مطالعه کند. سپس از زیرعنوان‌ها، فهرست‌ها و پاراگراف‌های کوچک برای تفکیک مطالب استفاده کنید. این کار به خواننده کمک می‌کند تا به راحتی از یک بخش به بخش دیگر منتقل شود. به‌طور کلی، طول بیشتر مقالات به‌طور مستقیم بر رتبه‌بندی آن‌ها در گوگل تأثیر دارد و مقالات بلندتر می‌توانند شانس بیشتری برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر داشته باشند. با توجه به اینکه ورد آنلاین را می توانید با استفاده از گوگل داکس و آفیس آنلاین استفاده کنید، راهنمای شمارش تعداد کلمات در ورد آنلاین را برای هر دوی آنها توضیح می دهیم.

این امر باعث می‌شود که گوگل آن را به عنوان محتوای با ارزش‌تر و مفیدتر برای کاربران شناسایی کند. در دنیای سئو، توصیه‌های زیادی درباره تعداد کلمات مقالات وجود دارد. حقیقت این است که تعداد کلمات به تنهایی تأثیر مستقیم بر رتبه سایت شما ندارد. این‌که یک مقاله هزاران کلمه باشد و هیچ ساختار مناسب یا محتوای ارزشمند نداشته باشد، نمی‌تواند در گوگل جایگاه خوبی پیدا کند. برای موفقیت در سئو، مهم است که علاوه بر طول مقاله، به اصول دیگری مانند کیفیت محتوا، استفاده درست از کلمات کلیدی، و ساختار متن نیز توجه کنید.

این به آن معنی است که شما می‌توانید پوشش موضوعی خود را از مقالات برتری که قبلاً نوشته شده بالاتر ببرید و شانس بالایی خواهید داشت که در هنگام جست‌وجو، در رتبه‌ی بالاتری قرار بگیرید. محتوا کوتاه کاملا بر خلاف محتوا طولانی است و نهایتا 1000 کاراکتر در خود جای می دهد. این دست محتوا را در پست های عادی و روزانه سایت ها، مطالبی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و ایمیل هایی که برای بازاریابی ایمیلی ارسال می شوند مشاهده می کنیم. محتوای کوتاه از ۱۲۰۰ کلمه کم‌تر است، بیش‌تر به یاد مخاطب می‌ماند و سریع‌تر تولید می‌شود. محتوای بلند از ۱۲۰۰ کلمه بیش‌تر است، بیش‌تر به درد سئو می‌خورد و اعتبار و تخصص برند شما را نمایش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های رشد نام تجاری و موفقیت کسب‌وکار، بازاریابی محتوا است.

سایت های شمارش کلمات ابزاری بسیار مفید برای نویسندگان، دانشجویان و حرفه ای های مختلف هستند که نیاز به مدیریت دقیق تعداد کلمات در متون خود دارند. این وب سایت ها معمولاً امکاناتی برای شمارش تعداد کلمات، کاراکترها، جملات و حتی پاراگراف ها ارائه می دهند. از دیگر قابلیت های این سایت ها می توان به ارزیابی چگالی کلمات کلیدی اشاره کرد که برای بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو (SEO) بسیار اهمیت دارد. اتفاقاً طول محتوا در سئو اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه نشان می‌دهد تا چه اندازه براساس اصول محتوای سئوشده و متناسب با نیاز کاربر پیش رفته‌اید. همان‌طور که می‌دانید برخلاف تصور خیلی‌ها که صرفا دنبال ترفندهای سئو برای نتیجه‌گیری سریع هستند، اما بهینه‌سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو چیزی جدای محتوا نیست. به همین دلیل گوگل و دیگر موتورهای جستجو اهمیت زیادی برای محتوا قائل هستند.

فرض کنید قرار است در همین لحظه، برای موضوع” سئو چیست و تاریخچه آن” محتوا تولید کنید. چنین موضوعی قطعا نیاز به ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه محتوا خواهد داشت و باید محتوایی جامع برای آن تولید کنید. حالا چند کلمه بنویسیم؟ ۵۰۰ کلمه یا ۱۰ هزار و ۵۰۰ کلمه؟ بیایید نگاهی به آماری دقیق داشته باشیم و بعد برای تعداد کلمات محتوا تصمیم گیری کنیم. وب سایت ماز را که می‌شناسید؟ وب سایت بک لینکو را چطور؟ بله، بله، منظورمان همان وب سایت برایان رادین معروف (متخصص سئو) است. با توجه به نمودارهای بالا، تعداد بالا بازدیدکننده های سایت هایی که به صورت روزانه چندین پست 3500 کلمه ای منتشر می کنند را با بازدیدکننده سایت هایی که روزانه یک پست 300 کلمه ای در سایت قرار می دهند مقایسه کنید.

حدود ۱۲ درصد از مقالات به اشتراک گذاشته شده بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه داشتند و کمتر از ۲.۷ درصد حاوی بیش از ۲۰۰۰ کلمه بودند. با توجه به این اطلاعات، هر چه مقاله شما کوتاهتر باشد، بهتر است.با این حال، وقتی صحبت از تعداد اشتراک‌گذاری‌های یک مقاله می‌شود، هر چه یک مقاله طولانی‌تر باشد، بهتر است. برای اینکه بهتر بدانید محتوای کوتاه و بلند چیست خوب است بگوییم که محتوای بلند به محتوایی گفته می شود که معمولا بیشتر از 1200 کلمه است. محتوا های بلند معمولا به صورت تخصصی نوشته می شوند و موضوع خاصی را به طور کامل همراه با جزئیات توضیح می دهند. محتوا های طولانی معمولا در وبلاگ ها، پی دی اف ها، وبینار ها و رویداد های الکترونیکی منتشر می شوند. دیگر فاکتور مهمی که باید در انتخاب طول محتوا به آن توجه کنید، زمینه کاری‌اتان است.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/